Hoe krijg je sterkere maar ook gespierde kuiten?

Hoe krijg je sterkere maar ook gespierde kuiten?

Je benen trainen is voor sommige mensen al een vaag begrip!
Waarom zou je je benen trainen? Dat doe je namelijk voor lichamelijke balans maar ook voor meer spiermassa opbouw. Je benen trainen zorgt namelijk voor het natuurlijk groeihormoon testosteron. Zie ook dit blog.

Je kunt kiezen voor compound oefeningen maar je kunt ook alleen isolatie oefeningen doen voor je benen of natuurlijk een combinatie hiervan. Vergeet in ieder geval NOOIT je benen mee te nemen in je trainingsroutine!

Hoe krijg je sterkere kuiten?
Ik ga je in dit blog 3 belangrijke inzichten geven over het trainen van je kuiten. Inzichten die je nog niet wist.

Kun je kuiten trainen?
Kuiten kun je in principe dagelijks trainen, ze dragen immers je lichaam, in combinatie met je benen dan. Geef je kuiten minimaal 3 keer per week een keiharde training!

Hier is een supereenvoudige techniek om te gebruiken voordat je kuiten traint, om ze te activeren en een veel diepere verbinding in de spier te krijgen.

Voor goede groei van je kuiten is dit noodzakelijk om te doen:

  • Strek de fascia (je bindweefsel rondom je enkels en kuiten) met veel bloedtoevoer.
  • Verhoog je mobiliteit rond het enkelgewricht en Achillespees
  • Strek en trek je kuitspieren hard aan onder spanning

Om de range of motion goed te kunnen uitvoeren en de kuiten goed te kunnen trainen is het van belang om je enkel gewricht te mobiliseren. Zodat deze bij iedere herhaling optimale bloedtoevoer krijgen bij de spanning op de kuiten.

Simpele techniek, complex resultaat

Een hele simpele techniek voordat je Calf raises doet, is om de enkel te strekken met 20-30 seconden statische strekhoudingen. Trek je tenen naar je toe en druk de tenen naar beneden. Ook is een simpele kuitrekking goed om goed voorbereid te zijn.

Hoe krijg je sterkere maar ook gespierde kuiten?
Hoe krijg je sterkere maar ook gespierde kuiten? Kuit/enkel stretch.

Opwarmsets

Zodra je dit hebt gedaan, doe je 3 tot 4 opwarmsets (Calf raises) met pauzes van 1-2 seconden aan de bovenkant (top van de oefening). Doe dit met een lager gewicht omdat je dan de volledige range of motion kunt maken.

Ready?

Je kuiten zijn nu klaar voor een keiharde training!
Doe voor de afwisseling eens Calf raises met een kettle bell.
Deze zijn super goed voor je variatie in de training en is zelfs verstelbaar in gewicht!

Succes!

Groet,
Jeff

BODY EN MIND SUCCES

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.