hoe waardevol is wegen op de weegschaal

Hoe waardevol is wegen op de weegschaal?

hoe waardevol is wegen op de weegschaal

Hoe waardevol is wegen op de weegschaal om af te vallen?
Heb jij vaak ruzie met de weegschaal omdat dit niet het gewicht aangeeft waarop jij zit te wachten? Word jij gek van die wisselende getallen?

In dit blog lees je waarom het zo waardevol is om de weegschaal te gebruiken.

Lees snel verder!

De weegschaal

De weegschaal is een veelbesproken onderwerp als we het hebben over vetverlies. Binnen de vetverlies challenge van de Droog Trainen Academie word je 8 weken lang gecoacht door Rinus en Henry en gebruik je dus ook dagelijks je weegschaal.

In die 8 weken word je dus gecoacht naar een super mooi resultaat, maar vooral om je te ondersteunen naar een betere en gezondere levensstijl in combinatie met een fit gevormd lichaam.

Hierin ga je begrijpen wat vetverlies inhoudt maar vooral hoe je dit doet op een gezonde en duurzame manier, want daar gaat het om.

In de challenge gaan de mensen elke dag op de weegschaal staan en het gewicht te noteren en daar het gemiddelde van nemen om te kijken of het gewicht daalt.

Gewicht

Gewicht kan allerlei dingen doen en verschilt elke dag. Dit heeft te maken met onze vochtbalans en niet zozeer met vetverlies.

Ja, als je vet verliest dan ga je dat ook zien op de weegschaal maar de echte verschillen die je vaak ziet komt door de vochtbalans.

Je weegt tijdens de challenge elke dag je gewicht en pakt daar het gemiddelde van. Je zou dan op een geven moment een trend gaan zien van afname in je gewicht en dus vetverlies.

Op het moment dat je massa verliest, is het een logisch vervolg dat je lichaamsgewicht zal dalen.

In sommige gevallen blijft je gewicht soms hangen en doet het eigenlijk niet wat je wilt, ondanks al je inspanningen. Toch is er bij 9 van de 10 gevallen resultaat na verloop van tijd en is er een daling in het gewicht aanwezig.

Ruzie

Heel veel mensen hebben tijdens de challenge ruzie met de weegschaal. Waarom? Omdat zij zich emotioneel inlaten met het getal dat op de weegschaal staat. In het begin zullen Rinus en Henry dat veel benadrukken en je leren puur dat gegeven als data te gebruiken.

Je gewicht, dus het getal gebruik je als data en de bedoeling is dat je dat emotieloos doet. Wij als mensen doen veel dingen met emotie, dus zoals gezegd ook het wegen.

Rinus en Henry raden aan om emotieloos te wegen. Maar wat bedoelen zij daarmee; het moment dat jij iedere ochtend op de weegschaal gaat staan, op dezelfde manier en onder dezelfde omstandigheden.

Als jij op de weegschaal staat kijk je naar het getal, je noteert het ergens en je gaat weer door met de gebruikelijke dingen van je dag. Je gaat er niet over nadenken en er een waarde aan vastplakken.

Dat is dus het grootste probleem wat mensen doen met de weegschaal, een emotionele waarde er aan vastplakken.

De weegschaal

De weegschaal geeft niks anders aan dan je verhouding in zwaartekracht van kilo’s, meer is het niet. Maar je gebruikt de data wel om objectieve data te verzamelen samen met andere data die kunnen bepalen of je op de goede weg bent of niet.

Dit is ook handig om te weten als je bijvoorbeeld tegen een plateau aan loopt en geen gewichtsverlies meer hebt.

We hebben de weegschaal dus nodig om die belangrijke data te verzamelen. Rinus en Henry gaan het jou vanaf het begin af aan uitleggen en kom je er niet uit, dan leggen ze het nog een keer uit, totdat je het begrijpt.

Hoe waardevol is wegen op de weegschaal? De conclusie is dat dit extreem waardevol en noodzakelijk is om je vooruitgang te meten. De data die je verzameld is heel handig voor het proces van een gezond gewicht bereiken.

Zo kan je tijdig bijsturen en aanpassen waar nodig. Zo blijft het verantwoord, duurzaam, fijn en kan je de weegschaal blijven gebruiken zonder de emotionele lading die erbij kan komen kijken (uiteindelijk).

Challenge?

Tijdens de challenge word je dus goed gecoacht door Rinus en Henry en zullen zij je met de Droog Trainen Community bijstaan als je het moeilijk hebt en natuurlijk bij allerlei vragen.

De challenge duurt 8 weken en daar kun je je voor aanmelden als je ook het DTP koopt.
Dat kan via deze link.

In deze challenge leer je van A tot Z de volledige stappen om tot je ideale gezonde gewicht te komen. Dit gebeurt op een verantwoorde, duurzame en op een voor jou zo fijn mogelijke manier. Het is de bedoeling dat je deze levensstijl voor langere tijd kunt vasthouden.

Ook heb je 2 keer per week een live sessie met Q&A waardoor je iedere week weer gemotiveerd blijft, maar ook een stok achter de deur hebt en successen boekt.

Je kunt daarnaast ook een fix geld bedrag winnen als je het beste resultaat bereikt hebt, ook de moeite waard om extra hard je best te doen.

Maar dat is niet alles, want je doet het niet alleen. Je bent met zoveel andere gelijkgestemden, mensen die ook het roer omgooien en gaan voor een gezonder en fitter leven.

Jij bent het waard! Kies voor jezelf en kies voor een mooie en gezonde levensstijl!

hoe waardevol is wegen op de weegschaal
Klik op de afbeelding om naar de Droog Trainen Protocol te gaan. Man en Vrouw!

Check hier de andere blogs

Plaats een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.